måndag 2 oktober 2017

Kärleksgåva sekatörhölster

Här är nog årets mest uppskattade gåva som jag fick från Husbonden i våras.👍 Inte sekatören, den har jag haft i över 10 år och den är fortfarande av toppkvalitet! Gåvan var själva höstret.
Och tack så mycket. 💗 Eftersom sekatören alltid hänger med, så är det så opraktiskt att gå omkring med den i handen hela tiden, eller lägga den i fickan. Man riskerar att tappa den och jag vet inte hur många arbetsoveraller jag har som fått ett "sekatörhål" i höger ficka.
Aldrig mer, för nu sitter höstret där det sitter, sekatören klickar ner tight och åker ingenstans och jag har den alltid så händigt tillhanda. 😊Kanske extra viktigt för mig som självförsörjare som inte använder den så mycket till att beskära träd och buskar, utan mer för att samla mat till djuren, röja buskage för nya hagar och ibland också skörda gigantiska spetskålsplantor med stammar på flera centimeters grovlek, som idag.😁

Inga kommentarer: