söndag 31 mars 2019

Pulka som skottkärra.

Vad göra när man ska skotta ut jord från växthuset, där marken redan är tinad. Men det är lårhögt med snö utomhus? Snilleblixten slog till och jag tog en gammal, väldigt trasig pulka, som vi egentligen redan hade slängt på rathögen. 😊
Det gick strålande! Jag fick skotta en snöramp upp från växthusets tröskel och upp på skoterspåret som Husbonden så snällt kört upp åt mig igår. Jag har ett parti köksträdgården som ligger lite lägre än resten, och ibland blir det vatten stående där. Ett år ruttnade potatisarna upp. 😒
Så jag ska höja det lägre partiet med hjälp av de här ca 12 kubikmetrarna som ska ut ur växthuset. I växthuset blir det istället en till upphöjd solvärmd sandbädd. 👍
Riktigt peppad, på trädgårdsarbete, i mars, i Lappland. DET har inte hänt förut.  😂

Inga kommentarer: