lördag 11 maj 2019

Växthuset bjudet på sallad.

Nu har vi kunnat börja skörda i växthuset från vårsådden jag gjorde den 25 mars. Roligt att kunna få färskt grönt så tidigt här i Kallaste Lappland. 😊
Jag kunde bjuda på ruccola "Speedy", sareptasenap (som är väldigt mild och god) och spenat, samt några rädisor. Mycket uppskattat av familjen. 💗Utomhus har vi inte ens kunnat plocka ihop till årets första nässelsoppa än.

Under kommande vecka kommer vi också kunna börja skörda av pak choi, choi sum, och en del annat. Mellan de växter jag räknade ut skulle bli frodigast först satte jag en del mer långsamma växter som jag förodlar för utplantering om ca en månad. På bilden syns t.ex. sallat Black seeded Simpson en del salladslök och än så länge pyttesmå persiljeplantor.
Länk till inlägget då jag sådde, för mindre än 2 månader sedan:
https://forsnashemman.blogspot.com/2019/03/varens-forsta-sadder-i-vaxthuset.html

Inga kommentarer: