söndag 6 oktober 2019

Imponerande mängder purjo

En stor dag. Vi tog upp stora delar av trädgårdslandet, bland annat kålrötterna, rovorna, rotsellerin och enorma mängder purjolök!😊
Så snabbt det går när man får riktig hjälp från männen i flocken. Husbonden och yngste sonen tog upp ca 250 purjolökar på ingen tid alls! Det tog mig lika länge att bara plocka upp en kortare rad kålrötter. Jag drömmer om den sortens muskelinsatser i trädgården. 💗
Men, för det mesta är det jag som gnatar på ensam, och det går ju lagom fort. När jag tittar på friidrotts-VM så drömmer jag ibland också om att jag kunde vara bygd som spjutkasterskorna. 😅

I vilket fall, i och med det här gemensamma arbetspasset så är 70% av skörden under tak, purjon får stå i växthuset tills det också blir för kallt. Och de resterande 30% av odlingarnas alla gåvor kommer jag lätt själv kunna skörda den kommande veckan. 👍

Inga kommentarer: