fredag 21 februari 2020

Fina frölådor

Vi har just skickat iväg säsongens första frölåda till en kund, som förhoppningsvis blir nöjd.
Den här gången målade jag ordet "Frön" på locket.
Tidigare har jag målat allt från "Frölåda" på min egen låda till väldigt personliga hälsningar. Som till Cissi, som tyckte att hennes pojkvän verkligen lyckades ge henne "världens bästa födelsedagspresent". Pojkvännen var också nöjd, för helt plötsligt låg det inte fröer i olika byttor och kuvert runt om i hela huset. Äntligen fick alla fröer plats i samma låda och det var lätt att sortera och få ordning på allt.

Samma känner jag. Nu har jag haft min låda i 2 år och blir bara mer och mer nöjd. Jag och Husbonden tänkte till ordentligt innan vi konstruerade den här lådan. 5 fack i samma bredd som de flesta fröpåsar man köper. Lådan blir djupare mot bakändan, för att ge plats till högre påsar med fröer, som för bönor och ärtor. Dessutom är lådan försänkt så att alla delar är helt täta. Bra för hållbarheten på fröerna och med lacken blir lådan helt vattentät, ifall det råkar börja regna när man är ute i landet och sår.

Här finns frölådan att beställa. De tar så lång tid att göra att Husbonden satt en gräns på 5 lådor per år, så passa på.
https://forsnashemman.se/products/frolada

Här vårt tidigare inlägg om frölådan, med många mer bilder:
https://forsnashemman.blogspot.com/2018/01/forsnas-hemmans-nya-frolada.html

Inga kommentarer: