onsdag 24 juni 2020

Planteringsspaden fyller 1 år sedan lagningen

För ett år sedan fick jag en ny liten spade, det påminde mig Facebook om i morse. Eller rättare sagt, en gammal spade fick ett nytt skaft av Husbonden, och helt plötsligt hade jag ytterligare ett redskap att använda i trädgården. Toppen! 😊
Vi lappar och lagar allt vi kan här på Forsnäs Hemman. Det är en del av självhushållning, som vi ser det. Inget slängs i onödan och allt granskas för att se om det går att använda igen. Om inte i originalsyfte, så till något annat. 👍
Det här är bilderna från förra årets inlägg, och det är bara att konstatera att min fina lilla spade har åldrats väl detta år.  💗

Den lilla röda snörstumpen är till för att lättare kunna hitta åt spaden bland allt det gröna i trädgården. Jag märker upp alla trädgårdsredskap med snuttar av rött akrylgarn. Ett bra exempel på när vi ser det som rationellt och etiskt korrekt att använda plast. Här ett tidigare inlägg om hur vi resonerar kring det: http://forsnashemmanvardagsliv.blogspot.com/2017/07/att-anvanda-akryl-och-annan-plast_3.html


Tidigare inlägg i kategorin "Lappa & laga".
http://forsnashemmanshantverk.blogspot.com/search/label/Lappa%20%26%20laga


Inga kommentarer: