fredag 12 januari 2024

Per Jonssa spinnrockarna i tidningen

Igår var dessa fina Jämtlandsrockar med i tidningen! Det är Jämtlands tidning som har gjort en helsida om spinnrockarna från Ottsjön. https://www.jamtlandstidning.se
Med min spinnrock (nr 96) och jag på omslaget!😊

Alltså kortfattat. OM du har en sån här färgglad spinnrock, så är jag intresserad av att få lite information och foton på den, så att den kan bli dokumenterad i samlingen som visas på den här hemsidan: 
https://forsnashemmanshantverk.blogspot.com/p/per-jonssas-spinnrockar.html

Här är artikeln, om man klickar på den kommer den upp i tillräcklig storlek för att den går att läsa:

Och här är uppropet igen:
Har du en Per Jonssa-rock som inte visas på den här sidan?
Hör av dig!
Maila forsnashemman[snabel-a]gmail[punkt]com
Det jag vill ha till den här sidan, är en helbild, gärna mot enfärgad/neutral bakgrund och bild på spinnrockens nummer, som finns på 2 ställen. Skrivet med blyerts under brädan (blå), eller inhamrat på metallstaget som håller fast trampstickan mitt på hjulet. 


Inga kommentarer: